niedziela, 8 lutego 2015

Pyszniasta ciecierzyca

Kolejny dzień diety Metabolic Balance. Trochę już mi się nudzi. Mam wrażenie, że ciągle jem to samo. Zaczęłam więc szukać czegoś innego.
Może cieciorka? Nie jem jej zbyt często, bo zazwyczaj nie chce mi się jej moczyć lub po prostu zapominam tego wcześniej zrobić. Można co prawda kupić ciecierzycę w puszce, która jest już gotowa do zjedzenia, ale w puszkach (w warstwie pokrywającej puszkę od środka) zawart jest bisfenol A, który może zmieniać gospodarkę hormonalną organozmu, powodowac otyłość i zaburzenia płodności. Tak więc puszkom, kiedy mogę, mówię zdecydowane nie.
Dlategpo polecam kupić zwykłą cieciorkę i ją namoczyć:)

Dzisiejszy obiad rzeczywiście był zupełnie inny niż poprzednie. Dodatek kolendry, mięty i soku z cytryny sprawia, że danie to jest niezwykle aromatyczne i orzeźwiające - wspaniały smak i zapach. Świetnie komponuje się z sałatką z różnych sałat z oliwkami - pyyychaaaaa!




Składniki (1 porcja):
130 g cieciorki (suchej)
3 liście kapusty pekińskiej
1 mała cebula
4 ząbki czosnku
pół pęczka natki pietruszki
6-10 listków świeżej mięty
pół łyżeczki mielonego imbiru
łyżeczka nasion kolendry
szczypta mielonej gałki muszkatałowej
łyżka oleju kokosowego (lub innego)
sok z połówki cytryny
skórka otarta z cytryny do posypania


Przygotowanie:

  1. Dzień wcześniej namocz cieciorkę (minimum 12 h)
  2. Ugotuj cieciorkę (45-60 minut) do miękkości 
  3. Na patelni rozgrzej olej, dodaj posiekaną cebulkę, zgniecione ząbki czosnku oraz kolndrę, imbir i gałkę muszkatałową
  4. Dodaj troszeczkę wody i podduszaj około 5 minut (w razie potrzeby dolewaj wody, by się nie przypaliło)
  5. Dodaj ugotowaną ciecorkę oraz, w razie koniecznośc, wodę - całość podduszaj 5 minut
  6. Dodaj posiekane liście kapusty (najpierw trzeba wyciąć twarde części) i podgrzewaj całość aż liście zmiękną
  7. Wyłącz palnik
  8. Dodaj sok z cytryny oraz posiekane zioła (pietruszka i mięta). Wymieszaj 
  9. Przed podaniem posyp skórką cytrynową

Smaczego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz