wtorek, 24 lutego 2015

Szpinakowe pesto (trochę odchudzone)

Diety Metabolic Balance ciąg dalszy. Zamarzył mi się sos lub pesto. Chwila namysłu, chwila w kuchnie i jest :) Moje pesto jest odchudzone bo chciałam by służyło za sos, dlatego zamiast większej ilości oliwy dodałam wody. Ze smaku nie traci nic, jest pyszne, zdrowe i błyskawicznie się przyrządza. Jeśli chcesz pesto do kanapek, po prostu nie dodawaj wody - będzie bardziej gęste.



Składniki:

100 g świeżego szpinaku
50 g oliwek zielonych
15-20 g oliwy z oliwek
4 ząbki czosnku (duże)
3-4 plastry suszonego pomidora
łyżka ziół dalmatyńskich
50-100 ml wody

Przygotowanie:
  1. Szpinak umyć, czosnek obrać i pokroić w plastry
  2. Wszystkie składniki, oprócz oliwy, dusić pod przykryciem około 10 minut. Nie podgrzewam oleju jeśli nie muszę, dlatego warzywa duszę na wodzie.
  3. Do wysokiego naczynia przełóż podduszone warzywa, dodaj oliwę i zmiksuj na gładką masę przy pomocy blendera
  4. Gotowe:) Zjadłam z ciecierzycą - pycha:)


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz