niedziela, 8 lutego 2015

Medaliony z tofu

Parę dni temu, kiedy na obiad, wg jadłospisu, przeznaczone było tofu, bardzo chciałam je zjeść w jakiejś innej formie niż pokrojone kawałki. Co tu jednak zrobić przy tak ograniczonej ilości składników jaką mam w II fazie diety MB? Kotlety? Ale tak bez siemienia czy jajka? Da się? Da się! Dla chcącego nic trudnego:)
Było pysznie;)
Podawać oczywiście z sałatką lub gotowanymi warzywami;)




Składniki (na kilka małych kotlecików):130 g tofu naturalnego
łyżka mąki sojowej
5 oliwekj zielonych
1 kawałek razowego żytniego chleba (podsuszonego)
szczypta soli
sproszkowane suszone pomidory 1-2 łyżeczki
tymianek, oregano - razem łyżeczka
oliwa z oliwek lub olej kokosowy do smażenia

Przygotowanie:

  1. Chleb pokrój na mniejsze kawałki 
  2. W malakserze zmiksuj chleb, tofu i oliwki - jeśli nie masz malaksera możesz podane składniki przepuścić przez maszynkę do mięsa/wyciskarkę ślimakową/zmiksowac blenderem; przy ostatniej opcji warto wcześniej wymieszać składniki i odstawić na co najmniej godzinę by chleb zwilgotniał)
  3. Dodaj przyprawy i dokładnie wymieszaj/zmiksuj
  4. Na koniec dodaj mąkę i wymieszaj masę
  5. Formuj małe kotleciki. Masa jest mocno kleista więc dla ułatwienia możesz obtoczyć każdy medalion w odrobienie oliwy z oliwek
  6. Smaż na złocisty kolor z obydwu stron

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz