wtorek, 11 listopada 2014

Zupa cebulowo - porowa

Miał być krem z porów, ale mi porów zabrakło;) Trochę zmodyfikowałam mój kulinarny plan. Wyszło pysznie:)
Zupa bardzo aromatyczna, słodkawa i ostra. Ze względu na swoje rozgrzewające właściwości świetnie nadaje się na obiad czy kolację w chłodne dni.

Składniki:
Bulion warzywny 1,5 l
4 spore cebule
1 por
łyżka kurkumy
łyżeczka pieprzu cayenne

Składniki na bulion:
4 marchewki
2 pietruszki
kilka gałązek natki pietruszki
1 mały seler
4 ząbki czosnku
4 liście laurowe, około 10 ziarenek ziela angielskiego
2 l wody
sól do smaku

Przygotowanie:

  1. Bulion - Warzywa umyć, obrać i pokroić na duże kawałki. Wrzucić do zimnej wody, dodać przyprawy. Gotować na małym ogniu co najmniej godzinę (można dłużej, wtdy bulion będzie bardziej aromatyczny)
  2. Bulion odcedzić, część warzyw zostawić w bulionie (zwłaszcza cebulę)
  3. Cebulę i por umyć, obrać i posiekać. Dusić na patelni około 10 minut. Ja duszę wlewając na patelnię odrobinę wody i dopiero pod koniec duszenia daję oliwę (tu dałam 3 łyżki oliwy z oliwek)
  4. Do bulionu dodać por i cebulę, doprawić pieprzem i kurkumą
  5. Gotować 20-30 minut, następnie zmiksować.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz