czwartek, 20 listopada 2014

Kotleciki jaglane z jarmużem i tofu

Pyszne i sycące kotleciki. Można je smażyć lub piec w piekarniku. Ja, ze względu na czas, wybrałam pierwszą opcję. Jarmuż można zastąpić szpinakiem. Z podanej ilości wyszło 8 sztuk. 


Składniki:
3 ząbki czosnku
125 g liści jarmużu 
180 g tofu
1/2 szklanki suchej kaszy jaglanej
1 łyżka chia + 3 łyżki ciepłej wody (może być siemię lniane)
1-2 łyżki sosu sojowego
sól, pieprz do smaku 
łyżka mąki z cieciorki 

Przygotowanie:

  1. Jarmuż umyć, wyciąć łodygi (zwłaszcza, gdy liście są duże), dusić na patelni z odrobiną wody przez 2-3 minuty (można też podgotować na parze) aż zmięknie
  2. nasiona chia zalać ciepłą wodą, poczekać aż powstanie kleik
  3. Kaszę jaglaną ugotować wg. przepisu podstawowego, ostudzić
  4. Jarmuż rozdrobnić, dodać pokruszone tofu oraz kaszę. Dodać czosnek przeciśnięty przez praskę, przyprawy, sos sojowy, kleik z chia i mąkę. Dobrze wymieszać.
  5. Formować kotleciki i smażyć na patelni. Ja do smażenia użyłam tłuszczu kokosowego. Najpierw smażyłam na bardzo małym ogniu pod przykryciem około 20-30 minut przewracając co jakiś czas na drugą stronę. Pod koniec zwiększyłam ogień, by kotleciki mocno się przyrumieniły z każdej ze stron. 
Porady:
Najlepiej smakują zaraz po usmażeniu. Zimne mogą być dość suche. Jeśli chcesz jeść je na zimno to dodaj więcej chia lub tłuszczu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz