wtorek, 4 listopada 2014

Obiad w jesiennych barwach

Co zjeść na obiad kiedy gotować się nie chce, czasu jest niewiele a lodówka jest pustawa? Chwilę się nad tym dzisiaj zastanowiłam i oto przepyszny efekt - Cukinia curry z soczewicą:)
Mniam:)



Cukinia curry z soczewicą

Składniki:
około 1 kg żółtej cukinii 
2 spore cebule
przyprawy: curry, kurkuma, pieprz cayenne, czosnek niedźwiedzi, tymianek, sól himalajska, imbir 

soczewica czerwona 400 g

Przygotowanie:
Cebulę obrać, pokroić w piórka i poddusić na patelni. Dodać obraną i pokrojoną w kostkę cukinię oraz przyprawy. Jeśli chodzi o ilość przypraw to jest to kwestią gustu. Ja lubię zdecydowane smaki i dodałam mniej więcej po łyżeczce imbiru, tymianku, soli himalajskiej (używam soli z tajskimi przyprawami) i curry, dwie łyżeczki kurkumy i czosnku niedźwiedziego, dużą szczyptę pieprzu.
Dusić do miękkości. U mnie trwało to około 25 minut (użyłam dużej, dojrzałej, twardej cukinii).

W międzyczasie ugotuj soczewicę wg przepisu na opakowaniu (np. wrzuć do wrzątku i gotuj 7 minut). Nie doprawiałam jej - lubię "czystą" soczewicę;)

Pod koniec duszenia warzyw możesz dodać do nich soczewicę. Ja podałam oddzielnie. Bardzo dobrze smakuje z brązowym ryżem. Bezpośrendio przed podaniem dodaj oleju rzepakowego (tłoczonego na zimno - bogactwo omega 3:))





Smacznego! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz