piątek, 19 grudnia 2014

"Flaczki" z boczniaków

Długa przerwa w pisaniu była, ale to wcale nie znaczy, że się obijałam;) W "poczekalni" mnóstwo pysznych przepisów. Mam nadzieję, że w weekend uda mi się nadrobić blogowe zaległości.
Dzisiaj natomiast flaczki z boczniaków. Chodziły za mną już od jakiegoś czasu, ale przepisy, które znalazłam na internecie wydawały mi się zbyt ubogie. Zrobiłam więc coś bardziej po mojemu - jak zwykle;)
"Moje" boczniakowe flaczki są bardziej podobne do gulaszu niż do typowych flaczków - danie jest gęste, sycące i pysznie rozgrzewające, a robi się je bardzo szybko:)


Składniki:
4 marchewki
1 pietruszka
1 mały seler
1/2 pora
1 czerwona cebula
1/2 niedużej papryki (u mnie żółta)
1/3 słoiczka suszonych pomidorów w oleju
250 g boczniaków
3/4 kubka płatków owsianych
1 l wrzątku
3 łyżki pestek z dyni
Przyprawy: sól do smaku, 1 łyżeczka ostrej papryki, czubata łyżeczka majeranku, szczypta ziela angielskiego (lub 4 ziarna)
zielona pietruszka do posypania



Przygotowanie:
  1. Płatki zalej wrzątkiem w proporcji 1:1. Odstaw na czas przygotowywania pozostałych składników.
  2. Por i cebulę pokrój w plasterki. Wrzuć do garnka z odrobiną wody na dnie i duś pod przykryciem.
  3. Marchewkę i pietruszkę pokrój w słupki długości około 3 cm, seler i paprykę w kostkę, następnie wrzuć do garnka.
  4. Dodaj pokrojone pomidory, grzyby i pestki słonecznika 
  5. Duś pod przykryciem około 15 minut
  6. Dolej wodę, dodaj przyprawy (z wyjątkiem majeranku) i gotuj pod przykryciem około 30 minut
  7. Po tym czasie zmiksuj płatki owsiane na gładką, półpłynną masę - płatki mają zagęścić danie, dzięki nim potrawa będzie też bardziej sycąca
  8. Dodaj majeranek oraz zmiksowane płatki
  9. Podawaj posypane zieloną pietruszką 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz