niedziela, 21 grudnia 2014

Ciasteczka korzenne

Pyyycha! Uwielbiam korzenne ciasteczka. Te są oczywiście trochę inne niż zwykłe, z racji moich dietetycznych ograniczeń. Pierwszy raz piekłam ciastka z dodatkiem mąki sojowej. Trochę się bałam, że będzie ją czuć po upieczeniu, bo podczas wyrabiania ciasto miało dość specyficzny zapach. Na szczęście nie czuć nic a nic:) A jak pachniało kokosami, gdy się piekły!
Mniam!


Składniki:

190 g kaszy jaglanej zmielonej na mąkę
100 g mąki sojowej
65 g ziaren lnu zmielonych na mąkę
około 100 g mąki gryczanej
sok z połowy pomarańczy - u mniej wyszło 1/4 szklanki
70 g tłuszczu - ja użyłam olej kokosowy - nadaje cudowny aromat
melasa lub miód 150 g
4 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka mielonych goździków
1/2 łyżeczki mielonego anyżu
1 łyżeczka kardamonu
1/2 łyżeczki sody
1 łyżeczka kakao

Przygotowanie:

  1. Najpierw zmieszać ze sobą składniki suche z wyjątkiem mąki gryczanej
  2. Roztopić olej kokosowy, dodać do niego sok z pomarańczy i miód, całość dodać do suchych składników
  3. Wymieszać wszystko dokładnie, masa będzie dość kleista. Odstawić na około 15 minut aby len wchłonął trochę płynu
  4. Na końcu dodałam mąkę gryczaną aż do uzyskania plastycznego ciasta, wyszło około 100 g mąki
  5. Ciasto należy zagnieść i uformować kulkę, schować do lodówki na pół godziny. 
  6. Po wyjęciu z lodówki rozwałkowujemy ciasto. Ja lubię cienkie ciasteczka więc rozwałkowałam na grubość około 3 mm
  7. Wycinamy ciasteczka:)
  8. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 170 st. przez 15 minut
  9. Początkowo ciastka są twarde - będą miękły z czasem

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz