piątek, 19 grudnia 2014

Bezglutenowe i wegańskie muffiny bez cukru - przepis podstawowy

Muffinki są dobre na każdą okazję, w wykonaniu banalne a jakie dobre. Te są wegańskie, bez glutenu i bez cukru, a więc zdrowsze od standardowych a tak samo dobre, a nawet lepsze:) Są mięciutkie, pachnące i słodkie.
Podstawowy przepis zwłaszcza dla tych, którzy wielu produktów jeść nie mogą lub nie chcą.


Składniki:
300 g mąki (u mnie gryczana)
450 ml mleka sojowego
125 ml oliwy z oliwek
1 łyżka nasion chia zmieszana z 3 łyżkami ciepłej wody (można zastąpić siemieniem lnianym)
2 garści daktyli (można dać więcej jeśli chcesz by muffinki były słodsze)
płaska łyżeczka sody
łyżeczka kakao i cynamonu,
szczypta imbiru i kardamonu

Przygotowanie:
  1. Z daktyli zrób pastę, jeśli masz dobry malakser wystarczy jak dodasz odrobinę wody i zmiksujesz. Ja pastę robiła w garnuszku: na dno wlałam wodę, dodałam daktyle i gotowałam przez kilka minut aż daktyle będą miękkie, następnie zmiksowałam blenderem
  2. Zmieszaj razem suche składniki
  3. Dodaj mleko z olejem i chia
  4. Zmiksuj przy pomocy blendera
  5. Dodaj pastę daktylową i ponownie zmiksuj na gładką masę
  6. Przełóż ciasto do foremek
  7. Piecz w 180st przez 20-25 minut 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz