poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Przepyszny tofurnik na zimno, truskawkowy


Duuużo się dzieje w moim życiu ostatnio, na tyle dużo, że znowu miałam długa przerwę w pisaniu. Postaram się nadrobić. Chciałam wrzucić kilka przepisów przed świętami, ale niestety nie zdążyłam:( Będzie więc wspomnienie Wielkanocy! :)
Moja Wielkanoc była dość nietradycyjna pod względem kulinarnym. Mięsa nie lubimy więc go nie było, słodkich wypieków jeść nie mogę by dbać o moją rozchwianą insulinę. Były więc jajka, był też łosoś i trochę niskoglikemicznych wypieków, między innymi ten przepyszny i cudnej urody tofurnik! Pierwszy raz robiłam tofurnik na zimno, musiałam więc posiłkować się przepisem z Jadłonomii. Pyyycha! Miałam zamrożone truskawki z lata, przepysznie skomponowały się z lekko cytrynowym "serkiem". Nie mogę jeść cukru więc zastąpiłam go stewią i odrobiną syropu z agawy. 
Ilość dodanej stewii mocno zależy od jej rodzaju. Ja mam proszek stewiowy bez dodatków (wypełniaczy), bardzo słodki więc starczyła mi szczypta.
W efekcie wyszedł tofurnik, który w smaku przypomina zwykły sernik. Koleżanka, która wegańskiego jedzenia nie jada nie mogła uwierzyć, że to sernik bez sera i bez cukru ;) Polecam ten przepis, myślę, że będzie smakował każdemu:) 




Składniki:

Spód
migdały i suszone morele w proporcji 2:1 u mnie wyszło 1 kubek migdałów i pół kubka moreli

Masa "serowa"
3 kostki tofu po 180 g każda
1 puszka mleka kokosowego schłodoznego minimum 24 h w lodówce
1/3 szklanki soku z cytryny
5 łyżek syropu z agawy
szczypta stewii
laska wanilii
skórka starta z 1 cytryny
3 łyżeczki agaru

Masa truskawkowa:
około 20 truskawek
4-5 g agaru
niecałe 100 ml wody

Przygotowanie:

Spód:

  1. Migdały i morele namoczyć około 15 minut. Dobrze odsączyć i zmiksować na klejącą masę.
  2. Wylepić masą spód tortownicy i odstawić w chłodne miejsce
Masa "serowa:
  1. Z mleka kokosowego oddzielić tłuszcz (powinno go być około 2/3 puszki), przełożyć go do rondelka, dodać agar i syrop. Podgrzewać aż tłuszcz się rozpuści. Mieszać cały czas. Jak zacznie bulgotać podgrzewac jeszcze około 30 sekund i zdjąć z ognia
  2. Ciepłą mieszankę przełożyć do miski i zblendować razem z tofu
  3. Dodać sok i skórkę z cytryny, rozdrobnioną wanilię oraz stewię i ponownie zblendować na gładka masę
  4. Wylać na spód i schować do lodówki na minimum 3 godziny aż masa zastygnie
Masa truskawkowa:
  1. Agar rozprowadzić w zimnej wodzie i zagotować (analogicznie jak z tłuszczem kokosowym)
  2. Zmiksować agarową mieszankę razem z truskawkami. 
  3. Wylać na zastygłą maśe tofurnikową.
  4. Udekorować truskawkami i schować do lodówki.
  5. Chłodzić minimum 3 h 

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz