poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Mazurek - pycha! bez cukru i bezglutenowy


Kolejne wspomnienie Wielkanocy. Szczerze mówiąc mazurek wcześniej jadłam tylko raz - standardowy, pszenny z masą kajmakową - jakie to było dobre! U mnie w domu mazurków się nie piekło, natomiast w tym roku Święta spędzałam już w nowym domu, z mężem:) Mazurek więc musiał być! ;) Ale czy da się upiec mazurek, który nie spowoduje nagłego wystrzału insuliny do krwi? Okazuje się, że da się. To pyszne ciasto w mojej wersji ma IG obniżone jak się dało;) Jest słodki, oczywiście nie tak słodki jak masa kajmakowa, ale wystarczająco słodki dla kogoś kto nie je cukru ;) Prezentuje się pięknie i bardzo szybko znika ze stołu. Mi smakował bardzo, a mężowi jeszcze bardziej ;)  





Składniki:
Spód:
200 g mąki migdałowej
2 białka
szczypta stewii
2 łyżki oliwy

Krem 1
łyżka masła
2 żółtka
2 łyżki mąki ziemniaczanej/tapioki + 2 łyżki wody
łyżka syropu z agawy
1/4 słoika dżemu pomarańczowego 100% bez cukru

Krem 2
2 łyżki mleka sojowego
łyzka masła kokosowego
1,5 tabliczki gorzkiej czekolady (74%)

Bakalie do ozdabiania

Przygotowanie:

Spód

  1. Białka jajek ubić na sztywno 
  2. Dodać mąkę i stewię. Delikatnie wymieszać
  3. Wylepic spód formy. Podnakłuwać widelcem 
  4. Piec w 150st przez 20 minut (aż sie lekko przyrumieni)
Krem 1
  1. Na parze "ubić" żółtka z syropem z agawy
  2. W rondelku rozpuścic masło, dodać zółtka oraz rozprowadzoną w wodzie mąkę ziemniaczaną. Na końcu dodać dżem. Całość dobrze wymieszać by nie powstały grudki 
Krem 2
  1. Czekoladę rozpuścic w rondelku z mlekiem i masłem kokosowym
Kremy wyłozyc na wierzch ciasta. Udekorowac bakaliami. 




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz