wtorek, 20 października 2015

Pyszna tarta bardzo czekoladowa (bez cukru, wegańska, bezglutenowa)

Wielu osobom może się wydawać, że pyszny deser musi zawierać dużą ilość cukru. Kolejny raz dementuję te pogłoski. Dzisiajsza tarta jest pyszna i nie jest to tylko moje zdanie :) Niemal nie zawiera cukru ani dodanego tłuszczu, nie ma też mąki. Bazuje wyłącznie na naturalnych składnikach, jest słodka, świeża i zdrowa. Jej przygotowanie nie wymaga wielkoch umiejętnośc kulinarnych. Świetnie sprawdziła się na spotkaniu z przyjaciółmi :)
Zdjęcie niestety nie jest najlepsze, ale jest to jeden z ostatnich ocalałych kawałków ;)



Spód

Składniki:

150 g (1 1/4  kubek) wiórków kokosowych
200 g (1,5 kubka) nerkowców
100 g (około 1/3 kubka) oleju kokosowego
łyżka miodu (w wersji wegańskiej syropu)

Przygotowanie:

  1. 100 g wiórków i nerkowce zmiksować na drobne kawałki
  2. Dodać pozostałe składniki i zagnieść ciasto
  3. Wykleić ciastem formę do tarty 
  4. Piec w temp. 180 st. przez 20-25 minut
  5. Ostudzić
Farsz

Składniki:
2 szt. awokado 
1 dojrzały banan
2 łyżki miodu/syropu
250 g gorzkiej czekolady (ponad 70%)
dowolne owoce - użyłam mrożonych malin

Przygotowanie:
  1. Awokado i banana obrać, pokroić na mniejsze kawłki i zmiksować na gładką masę
  2. Czekoladę rozpuścić razem z syropem (ja robię to tak - kawałki czekolady umieszam w ceramicznej miseczce, stawiam nad garniekm z gorującą się wodą i roztapiam na parze)
  3. Połączyć wszystkie składniki i poczekać aż lekko przestygnie
  4. Na wierzch ułożyć wybrane owoce, ja dałam mus z malin
Smacznego! 

2 komentarze: