sobota, 5 września 2015

Naleśniki razowe


Oj, długa przerwa "wakacyjna" była. Cóż, trochę miałam bieganiny, ale postaram się nadrobić zaległości :) Przeglądając moje kulinarne notatki odkryłam, że mam około 10 przepisów na ciasto naleśnikowe :) Jakoś tak jest, że jak robię naleśniki to za każdym razem z innej mąki, czasem wegańskie, czasem nie. Po prostu biorę to, co mam pod ręką ;) 
Rozpoczynam więc naleśnikową serię :) Dzisiaj prezdstawiam naleśniki z mieszanki mąk. Zrobiłam je, gdy kupiłam mąkę jęczmienną i nie za bardzo wiedziałam, co mogę z nią zrobić. Nie wiedziałam jak ta mąka się zachowuje więc na wszelki wypadek wymieszałam ją z kilkoma innymi - wyszło pysznie :) Naleśniki sa delikatne, lekko puszyste. Smakują na słodko i na ostro.



Składniki:

100 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
90 g mąki jęczmiennej razowej
100 g mąki żytniej razowej (typ 2000)
1 łyżka mąki ziemniaczanej
2 jajka
300 ml mleka sojowego
300 ml wody (użyłam mineralnej, dzięki temu naleśniki są bardziej puszyste)
2 łyżki oliwy

Z podanych składników wychodzi 9 sztuk





Przygotowanie:
  1. Składniki dokładnie wymieszać przy pomocy miksera
  2. Smażyć na patelni do naleśników, bez tłuszczu


Smacznego!

3 komentarze:

  1. Zdrowo i pysznie! idealne na śniadanko :3

    OdpowiedzUsuń
  2. takie naleśniki z letnimi owocami to prawdziwa rozkosz!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam naleśniki, pysznie je zrobiłaś :-)

    OdpowiedzUsuń